dinsdag 15 november 2011

Koud!

Lieve allemaal,
...vanmorgen ging om half 6 al weer de wekker en al snel moest ik mijn bus weer halen.
Er hingen mist flarden over de straat en het was ontzettend koud!
Als je uitademende zag je zo'n leuk wolkje!
Ik was enorm verbaasd dat het zo koud was, dus schrok best wel van de kou die me tegemoet kwam. Maar het was natuurlijk zeer verfrissend om zo wakker te worden. Ik was goed wakker!
...en je raad het nooit: het was -1! Het vroor.


Ik heb het  gevoel dat de winter er snel aan komt, klopt dat, of is mijn gevoel gewoon lekker fout?


Zo zag het er ongeveer uit.
Morgen vroeg misschien ook weer!


....ik heb niets te klagen over het weer. Gewoon lekker goed inpakken. Jas, muts, handschoenen, laarzen: prefect!

Kaarsjes aan en gezellig bij de openhaard zitten is met dit weer echt heerlijk als je uit de kou naar binnen gaat.


Ik wil graag nog een mooi gedicht met jullie delen. Een gedicht dat gaat over dat je de moed niet moet opgeven en dat God bij je is en jouw niet in de steek laat.

God is bij je

Hoe je leven ook zal lopen
God bewaart je in Zijn Hand
ook al kun je niet begrijpen
heb je niets meer in de hand…

In Zijn Handen ben je veilig
waar je ook door heen moet gaan
Hij loopt naast je in licht en duister
kijkt je steeds in Liefde aan.

Het is Zijn Hand op je schouder
Hij draagt je als je valt
Hij geeft je moed, verjaagt de angst
Hij is bij je, overal.

Houd je maar aan Hem vast
als je ziek bent, zwak of bang
op God kun je altijd vertrouwen
iedere dag, je leven lang.


Liefs, Ine-Maartje




4 opmerkingen:

  1. Hi ine..wow inderdaad hier in arnhem is het ook zo brrr. koud ben nog niet aan het werk dus ik kan even gewoon binnen blijven...ik woont waar tegenover een boerderij en het erf ligt dus je ziet alle mist smorgens mooi gezicht is dat..hoop je good gaat groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer of geen weer, prijst de Heer, zeggen wij wel eens :) Toch ontsnappen we de kou al jaren door naar warme landen te gaan.
    Wat een prachtig gedicht zeg, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, die kou he. - 2 was het vanmorgen om half negen nog op de zandstraat. Jullie wonen vast iets zuidelijker!
    Dank je wel voor eht prachtighe gedicht. Kan ik precies vandaag wel goed gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou wel van kou - als ik bij de open haard zit.

    BeantwoordenVerwijderen