vrijdag 11 november 2011

In de stilte met God...

Lieve mensen

…het gaat allemaal weer lekker hier. Overvolle agenda. Wat moet ik daar toch mee?
Planningen maken, examens inplannen, uitvoeren, beoordelen, reflecteren?
Wat ze al wel niet kunnen verzinnen: het moet allemaal gedaan worden!

Het studentleven (maar ook het gewone leven) is een drukke boel hier.  Ik weet vaak niet waar ik de tijd vandaan kan halen, om relax en op mijn gemak, de tijd te nemen om eventjes samen alleen met de Heere God te zijn.


In mijn hart en mijn hoofd bid ik vaak, zelfs onder de drukte van mijn werk, of God mij wil helpen. Maar, toch is het niet: "in de stilte met God praten", maar juist in de drukte.
Ik heb heel erg veel houvast aan de Heere Jezus, mijn Redder. Ik kan op Hem rekenen, elke minuut of seconde van de dag.


Mijn wens is, om nog meer tijd met de Heere Jezus door te brengen. Om Hem nog beter te leren kennen en ook op een rustig tijdstip met Hem te kunnen praten.


Ik vind het heerlijk om even naar het bos te gaan, of om me even terug te trekken en te praten met God.
Ik hoop en bid dat ik daar snel de tijd voor vind.
Hebben jullie nog nieuwe ideën hoe ik tijd kan maken voor en met God?




Liefs, Ine-Maartje

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie blog.
    Ik heb ook steeds dat voornemeen: meer tijd voor God, stilte, om Zijn stem te horen en naar Hem te luisteren. Maar het leven grijpt je vaak ook met alle tentakels beet.
    Toch je oog omhoog gericht houden hoor! Alleen daar komt je hulp vandaan, ps 121.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het druk druk,en steeds had ik te weinig tijd.
    Nu sta ik vaak om 7 uur op en neen dan mij stille tijd.
    Gelukkig hoef ik pas om half tien op me werk te zijn.
    Maar als ik mezelf er niet toe zet,dan schiet mijn stille tijd er bij in.

    BeantwoordenVerwijderen