maandag 24 oktober 2011

Dromen...

Kiekeboe! Daar ben ik weer!'

Vorige week, ben ik eindelijk weer in het bos geweest!
Het was bitter koud, maar toch ook prachtig weer. Net zoiets als vandaag.
Zon, blauwe lucht: perfect weer voor een boswandeling, dus heb ik dat natuurlijk ook gedaan.
Ik vind het heerlijk om alleen in het bos te zijn - zonder mensen om me heen. Gewoon even helemaal alleen midden in de natuur.
De bomen hebben allemaal mooie rode, oranje, gele en bruine kleuren gekregen, net zoals je soms op een herfst schilderij ziet.
Het was echt zo mooi...en rustgevend.
Ik heb er volop van genoten. Het bos wordt vast nog veel mooier!

Weetje, later...wil ik vlakbij een echt bos wonen, of aan zee...

O, oh, wat ben ik toch weer aan het dromen.


-----------------------------------------------------------------------

 Nou, vooruit, einde herfstverhaaltjes en nog een klein stukje uit de Bijbel.

Ik heb een grappig boekje, maar het was dit keer geen grappige tekst, of spreuk, maar een hele mooie.

Een vrolijk hart brengt een lach op het gezicht.
Blijmoedigheid maakt het leven tot een feest.
En een vrolijk hart bevodert een goede gezondheid.

Spreuken 15: 13,15- 17: 22.


En deze spreuk vind ik zeker waar.
Ik merk dat als ik in een moeilijke tijd zit, ik niet veel lach, en me bijna nergens over verblijd.
Dan ga je je vanzelf ook lusteloos voelen, en moe, en gaat je gezondheid ook achteruit.

Maar hier staat, een vrolijk hart bevodert de gezondheid, en brengt weer een lach op het gezicht, en: blijmoedigheid maakt het leven tot een feest.

Laten we dan, allemaal, als volgelingen van de Heere Jezus, moed vatten, en blijmoedig blijven, in Hem.

Zoals Paulus in Filipenzen 4:4 zegt:


Verblijd u in de Heere te allen tijd: wederom zeg ik u: Verblijdt u!

...Liefs, Ine-Maartje...



3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog heb je Ine-Maartje (en met inhoud!), ik heb me aangemeld hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb deze
    Een vrolijk hart brengt een lach op het gezicht.
    Blijmoedigheid maakt het leven tot een feest.
    En een vrolijk hart bevodert een goede gezondheid.
    Van je gepikt en op mijn hyves gezet.
    Fijn weekend Marianne

    BeantwoordenVerwijderen