zaterdag 10 december 2011

Waar ik blij van word...

Lieve allemaal...!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Ik heb besloten om een Blog te gaan schrijven over alle grote en kleine dingen die mij blij maken.

Het eerste waar ik heel blij van kan worden op bepaalde momenten is vrolijke kleuren.
Lekker felle frisse kleuren. Daar kan ik echt enorm vrolijk van worden...
Als ik al een fel gekleurde handschoenen aan heb...wordt ik er zelf vrolijk van... En, vorige week ging ik even naar de Supermarkt met een kleurtjes muts en een oude man zei tegen me: "Zo kun je vrolijk de winter in, dat moeten we allemaal doen!" Dus...mensen worden er zelfs nog blij van. Ik hou van veel felle kleuren.


Lachende gezichten, een glimlach, een enorme lachbui - wie wordt daar nou niet blij van?
Ik iedergeval wel!



....Wie wordt er nou niet blij van een compliment of even een praatje maken?
Daar kan ik ook enorm blij van worden.
Het geven van complimenten maakt me ook blij - omdat je ziet dat diegene er ook gelukkiger door wordt en zich gewaardeerd voelt.


...er is nog meer dat mij blij maakt. Het bos, de bomen... ik kan daar uren van genieten.
Van alle verschillende kleuren, de vogels die er rond vliegen... in één woord: prachtig!



...En...als afsluiting van deze blog op deze late avond wordt ik blij van een Goede Nachtrust.
Daar heb ik reuze veel aan...en wordt ik weer blij vrolijk en fris van.

Nu ik een paar "dingen waar ik blij van word" op een rijtje heb gezet, merk ik pas hoeveel dingen er in mijn leven zijn waar ik blij van kan zijn, waar ik van geniet waar ik BLIJ van ben.
Je wordt er zelf echt positiever van om elke week alle blije dingen die je in je leven hebt, op een rijtje zet. Zullen jullie dat ook doen?

....nou, tot slot wens ik jullie een goede nachtrust en dat je je bewust wordt van de dingen waar je écht blij van wordt.

Liefs, Ine-Maartje



3 opmerkingen:

  1. Leuk en verfrissend Blog Maartje! Elkaar een schouderklop of een complimentje geven, dat is elkaar Zegenen! En dat geeft en maakt een bedankbaar hart en blij hart. De muts die je op de foto draagt is niet de muts die de oudere man bedoelde hè? ... ;-)
    Fijne week! hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Hans. :) Inderdaad! Nee, haha...dat is 'm niet. Ik had er helaas geen foto van. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij word ik van schone sokken, lekker eten, een zonnige dag, een goed glas wijn gedronken met vrienden, een goede preek, een goed boek, een kus van mijn hond, de lach van een oude vrouw, tanden poetsen, lekker slapen, gezond zijn, bidden, het rijden op de oude Harley davidson, als ik weer een nieuw boek af heb, een koopje bij de kringloopwinkel vinden, de gedachte aan de liefde van God, ach ik heb helemaal geen tijd om niet blij te zijn geloof ik...

    BeantwoordenVerwijderen