donderdag 15 december 2011

...Een goed Kerstfeest?

 Lieve allemaal,
Weer even een kort blogje.
Het is bijna kerst. En, raden wat ik heb gekregen: "een kerstpakket!"
Er zaten allemaal leuke dingen in. Ik wil graag het bijzonderste en het ombekenste er uitpikken, wat ik nog nooit gezien heb en nog nooit heb geproeft.

Elfstedenbitter...

Wie kent het? Het is een klein flesje. Ik denk dat ze met de Elfstedentocht dat dronken na de enorme kou op het ijs. Iedergeval: dat vermoed ik.
Weten jullie of ik gelijk heb? Ik vind het echt bij de winter passen.

Zo ziet het er uit:


Hebben jullie het wel eens op?

...Nu ik hier toch zo aan het babbelen ben wil ik jullie graag vertellen hoe ik geniet van deze winter.
De gezelligheid die van veel huizen uitstraalt de warmte.
De één maakt het gezellig met kleine gekleurde lampjes voor de ramen. De ander met een grote kerstboom in de huiskamer. Nog veel anderen met verschillende kaarsjes op de tafel.
Er straalt zoveel gezelligheid van af! Dat vind ik altijd het leukste van de winter tijd... Buiten ziet het er vaak grauw uit en stormt het soms...maar: we maken er wat gezelligs van.


Zulke lichtjes heb ik op mijn kamer.

En kaarsjes aan brengen natuurlijk ook veel gezelligheid.
...Maar natuurlijk is er één ding het aller en aller belangrijkste met Kerst en wat de kerstdagen goede dagen kan maken. Ik hoop dat jullie kunnen raden wat.
Ik zal het maar verklappen want zoiets kan ik niet voor me houden. Dat Jezus Christus is geboren om de wereld te redden, zodat wij mensen nog tot God kunnen komen en vergeving kunnen krijgen.
Als je Hem echt kent dán heb je pas een GOED - kerstfeest!

Door Hem is er weer hoop op de wereld gekomen


 Hier een prachtig lied dat heet: O Holy Night van Hillsong


Eingelijk ben ik wel benieuwd wat de Kerstdagen voor jullie allemaal betekenen. Is het alleen de gezelligheid? Het lekkere eten? Een wijntje? Of...heeft het een diepere betekenis?

Liefs, Ine-Maartje






4 opmerkingen:

  1. een tijd van rust met de familie..maar vooral tijd met de here jesus..is de echte betekenis van kerst..je hebt een heel leuk en warm blog ine..fijne feestdagen ...liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja is lekker hoor dat bitter enkel niet te veel anders zie je zo dubbel en dan heb je plotseling twee kerstpakketten haha....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die gekleurde lampjes zo mooi! Dat is echt gezellig. Ik heb die Elfsteden bitter nooit op. So wie so neem ik qua alcohol alleen tokkelroom. Het andere vind ik gewoon vies.

    O holy night is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit me helemaal bij je aan: gezellig, maar vooral die blijde boodschap! Boodschap.

    BeantwoordenVerwijderen