dinsdag 6 december 2011

Ademen is leven...!

    Lieve allemaal,

...Iedereen heeft het toch: Adem?! Ademen, in en weer uit! Frisse lucht die je luchtwegen instroomt. Ademen. Iets waar je eingelijk geen moment bij stil staat.
Ik bedoel je gaat niet zitten denken: "zal ik nu maar eens even adem gaan halen?" Nee, je doet het automatisch.
Als je er eens grondig over nadenkt is het eigenlijk een wonderlijk iets: ademen.
Ademen is leven...!


Hoe komt de adem eingelijk? En Wie heeft die gemaakt en wie zorgt er voor dat jij adem kunt halen?
Hier lees je het:



God heeft ons mensen gemaakt en heeft ons "de adem van het leven" ingeblazen.
Daardoor kunnen wij allemaal ademhalen en LEVEN.

In het paradijs was geen pijn en stopte je adem niet.
Door de zondeval zijn er pijn en ziektes in de wereld gekomen.


...Ik ben vooral bij het ademhalen stil gaan staan, nu één van mijn cliënten op mijn Stage acuute longontsteking heeft gekregen. Ze is verzwakt, haar adem is rochelend en snel. Ze huilt... Ze heeft pijn.
Ze raakt me tot in het diepst van mijn ziel met haar pijn die ik voor mijn ogen zie gebeuren. Soms wil je met haar mee huilen. Maar blijf je sterk, want: ik wil er graag voor haar zijn.
Ik weet niet of ze de Kerst nog gaat halen...Ik hoop en bid het.



...Gelukkig is de Heere Jezus op de aarde gekomen om écht leven te geven.
Hij is aan het kruis gestorven voor al onze zonden. En Hij toonde (en toont nog) Zijn liefde door te sterven aan het kruis.
Met die gedachten kan ik door het leven, kan ik mijn cliënt steunen, voor haar bidden en wil ik God de eer geven in ALLE dingen die ik doe.

Heer,
U geeft mij nog adem
om hier op aarde te leven
Kostbare adem,
waarvan ik soms geen benul heb.
U geeft mij leven
en adem
Maar het mooiste is
dat U mij een Eeuwig leven belooft
Doordat U uit zoveel liefde
voor mij en nog veel meer
gestorven bent.

Dank u.
Het is denk ik goed om bewust te zijn wat een groot wonder het is dat wij kunnen ademhalen.
Dat is iets waar we God dankbaar voor mogen zijn.

Lieve mensen, wees er bewust van, dat elke ademhaling een zegen is van God.


Liefs, Ine-Maartje


2 opmerkingen:

  1. Mooie blog. Dank je wel voor het delen van deze gedachtes van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijk lijkt het me, om je patienten zo te zien lijden. Veel sterkte in je werk!

    BeantwoordenVerwijderen